Update 1: Hopp, most nézem! Vnyimanyie! Ez már nem a "Bevezetés a számítástechnikába" című tárgy, hanem "Szövegszerkesztés, képszerkesztés" címen lett meghirdetve. Lényegét tekintve persze ugyanaz, mint ami első félévben volt; a kiadott feladat ígyviszont közelebb áll a tárgyhoz. Elnézést kérek a figyelmetlenségemért.
Update 2:
Bár a wiki használata evidens és gondolom mindenki úgyis itt kezdené, kis gyorsításként:
- Rossini életrajza a wikipédián (operáinak címei táblázatban a cikk végén)
- Verdi életrajza a wikipédián (nála is)
- Puccini életrajza ugyanott (nála csak felsorolásként, át kell majd emelni táblázatba)
- Wagner életrajza ugyanott (sajnos nála is csak felsorolva)
- Erkel életrajza ugyanott (nála is...)
13 megjegyzés:
Na már, most. Ez felháborító! Nem a Zeneakadémiára, és nem is a Zeneművészeti Egyetemre járunk, nem hiszem, hogy nekem ezen a szakon bármit is tudnom kéne, Verdiről, és pláne nem ez kéne, hogy az osztályzatomat befolyásólja számtechből. Nem hiszem, hogy titeket is különösebben érdekel az opera, és hogy van időtök ennek utána járni, gyerek, munka stb... mellett. Beszélni fogok a tanáral,hogy ezt felejtse el, kompromisszumos megoldás kell. Pl mindenki írjon egy általa kedves témáről(sport, színház, zene, tánc ...). Ha Halász erre nem hajlandó, feletess szervhez kell fordulni, iskola igazgató, vagy valami....majd Julit megkérdezem ilyenkor mi a teendő, mik a lehetőségek! REmélem egyetértetek!
Mindenesetre markáns és világos vélemény; azt hiszem (sőt biztos vagyok benne), hogy nem állsz vele egyedül... :)
Elgondolkodtatott... :) Leírom a véleményemet, bár asszem nem leszek vele népszerű a Forraiban :)
Nekem sem tetszik a dolog, de azt hiszem, ezt még hajlamos leszek benyelni. Egyrészt dühítő, hogy egy felsőfokú képzésben a "számítástechnika alapjai" címszó alatt egy teljesen off témával kell foglalkoznom, és általános iskolai jellegű stilisztikai, nyelvhelyességi, helyesírási, polcon-könyv-megkeresése stb. szempontok alapján történhet (történik?) a "számítástechnikai jártasságról" szóló értékelés. Másrészt ezt a konkrét esetet kompenzálja, hogy itt a PPK-n asszem nem játszott szemétkedésre senki, hanem némi erőfitogtatás mellett alapvetően jóindulattal viseltettek felénk. Lásd most utoljára az EU vagy régebben a marketing. Így összességében hajlamos vagyok azt mondani, hogy ez a "számtech" anyag (és kiemelném itt erősen az idézőjelet) valóban szűken ugyan, de belefér. Igyekszem úgy felfogni, mint egy 2-3 napos színes kitekintőt az érdeklődési körömön totál kívül eső szeletkéjére az általános emberei kultúrának.
De nem tudom, nem akarom és nem is hiszem, hogy 100%-ra teljesítenem kellene ezt a feladatot. Nem hiszem, hogy a számítástechnika tárgy dolga lenne szélesíteni a tudásomat Avvakum protopópa önéletrajzáról, kvantummechanikáról, sumér ékírásról vagy az általános zenetörténetről... Ennyi gőzzel önismereti tréningen is tanulhatnánk kozmetikát. :) Úgy fogom fel, hogy kell valami, ami kitölti a számtech feladat kereteit, pusztán, hogy ne egy "Lorem ipsum dolor sit amet..." jellegű szöveggel kelljen feltölteni az oldalakat. Innentől kezdve bármennyire is érdekes valakinek a téma, én biztosan nem fogok hosszadalmas levéltári kutatásokba mélyedni, hogy Rossini összes művének összes adatait kiderítsem és nyilván nem fogok az OSZK-ban kutatni a szerzők privát sztorijai után; a Zeneakadémiára sem fogok elmenni, hogy szemantikai szempontokból összehasonlíthassak X darab szövegkönyvet. Amit a google meg a wikipedia kiad, amit találok a könyvespolcomon meg a haverokén, azokat felhasználom - ahová nem találok adatot, a táblázat azon cellája üresen marad és kész. A szövegszerkesztési/táblázatkezelési tudásomat, a "számítástechnikai képességeimet" az alapján is lehet értékelni, hogy nem tudom, ki írta az Izé Áriát.
Végül még egy szigorúan privát vélemény és talán ezzel is egyedül állok: az elégtelenen kívül leß@rom, hányast kapok - ez ugyanis nem általános iskola. Szeretek jól teljesíteni, de nem minden áron és nem vagyok maximalista. Ha adott tanegységre megvan az aláírás és így a kredit, 4. félév végén meg az oklevél, onnantól kezdve SOHA SENKIT nem fog érdekelni, hogy hányast kaptam. Ösztöndíjat nem kapunk :) ergo az ösztöndíjszámításnál nincs jelentősége. Koleszfelvételinél sincs. Legfeljebb talán akkor, ha később egy BA-képzésen el akarsz ismertetni ezek közül kreditet, és a kreditátviteli bizottség bizonytalankodik.
Röviden: Meg köll írni 2-3 nap alatt, oszt' jónapot. Szerintem. :)
Helló!
Személy szerint nekem az a véleményem, hogy egy tanintézményben a tanárok adják ki a feladatokat és a diákoknak az a dolga, hogy teljesítsék azokat és tanuljanak. Ha a tanár operát ad kidolgozandónak, akkor operáról kell írni, tetszik vagy sem, ezt kell szeretni vagy nem szeretni. Ne értse félre senki, én sem vagyok otthon a témában (sőt!), de nem az a megoldás, hogy ha olyan feladatba futunk bele, ami épp nem tetszetős vagy nehezebb a szokottnál, akkor rögvest „felettes szervekhez fordulunk” és jól hátbatámadjuk a tanárunkat, mert nekünk ez így jól áll. Elnézést, ha megbántok ezzel valakit (igazán nem áll szándékomban), de én nem támogatom ezt az ötletet, mert alaptalan és az osztályról se adna jó képet. ( Ráadásul azt is érdemes figyelembe venni, hogy amint Jánosh is írta, ez azért nem egy „szemétkedős, tojok a diákra”-típusú tanári kar...)
Csak ennyit szerettm volna írni.
Szépeket és jókat mindenkinek!
Üdv.
Moncsacsi
Szerintem sem kellene, sehová sem fordulni. Ha az életben a továbbiakban nehézségekbe ütközünk, nem az a megoldás, hogy mindig valami "nagyemberhez" fordulunk. Az élet csupa kihívás, ez a számtech doga az egyik, És még mennyi nehézség lesz ezenkívül...
Szerintem megoldható feladat.
Küzdj!!!
N.
Izvenyítye. Egy ponton revidiálnom kell a véleményemet: mivel ez már nem a "Számítástechnika alapjai", hanem a "Szövegszerkesztés" c. tárgy, a kiadott feladat azért kicsit közelebb áll a tárgy címéhez, mint ahogy az az előző félévben volt. Így a "számítástechnika alapjai"-ra vonatkozó megjegyzéseim érvénytelenek. A többit persze tartom. Bocsánat a figyelmetlenségért - csak megszoktam a tárgy nevét, azon kívül meg minden maradt ugyanúgy. :)
Ahogy gondoljátok, persze, ha jól kibasznak veletek, és olyat tesznek, amit nem is biztos, hogy megtehetnének, hagyjuk, mert attól erősebbek leszünk, meg az fejleszt mindket. A nagy ..aszt! Nem feltétlen kell hagyni magunkat, én híve voltam mindig is annak, hogy álljunk ki az igazunk mellett, és nem a tanári karral van bajunk hanem 1 azaz EGY tanárral, aki...arról ne feledkezzünk meg, leakart minket adni, ergo az érzés kölcsönös! De természetes, mindkeinek a saját privát dolga, mivel akar ..opni, de ha ti nem akartok tenni ez ugyben semmit...többség dönt, egység nyal elvén, persze, megcsinálom Verdit! Csak egy ötlet volt, hogy talán nem kéne hygani magunkat!
Üdv Mindenkinek!
Sajnos szombaton családi okok miatt nem tudtam ott lenni a suliban, de mikor elolvastam a "számtech" beadandót, tarka-barka szép magyar szavakat dühöngtem! Teljes mértékben a Szandrával értek egyet! Úgy gondolom mivel leakart adni minket, és nem sikerült, gondolta jól kib.... velünk! Főleg mivel tudjuk, hogy eredetileg nem ez lett volna a téma, hanem a városok! Ez egyértelmű szivatás! Aki küzdeni akar tegye, de nem gondolom hogy erre a Halász a legmegfelelőbb ember! Dolgozzunk meg a közgázért, a médiaismeretért, rádiósismeretekért, stb ..., DE intézményi kommunikátor szakon nehogy egy ilyen témával osztályozza le a számítástechnika tudásom! Ennyi!
B.Móni
Sziasztok!
Személy szerint engem is meglepett ez a feladvány, bár szeretem az operát:-) (nem mindet). Mivel a tanár úr több elszólásából, megjegyzéseiből kiderült, hogy imádja ezt a témát, nyilván elég tekintélyes a komolyzenei műveltsége:-) Ami jócskán meglepett az az, hogy 1 v. 2 operára gondoltam (pl. egy olasz, egy magyar leírása, képekkel, stb.). Ez a fajta adatgyűjtés, részletes utánaturkászás azért enyhén soknak tűnik. Mondhatjuk úgy teljesen feleslegesnek. A "szövegszerkesztés" óra miről is szólt? 3/4 része zenetörténet, 1/4 rész számítástechnikai mutogatás, mint a múlt félévben.
Nem biztos, hogy nagyon ki akart velünk tolni, lehet, hogy már lehiggadt a város-téma törlése után. Inkább úgy gondolom, túllőtt a célon, sokat akar. Hát ettől még senki nem lesz operarajongó, sőt.
Alternatíva: 1. tanár lebeszélése - szerintem megfutamodásnak fogja venni. Vagy újabb, hosszadalmas magyarázkodást kapunk, már akik részt vesznek az órán:-), hogy nahát, még ezt sem tudjuk, akkor mi lesz a jövőben, tehát példabeszéd következik.
2. tanár rábeszélése - egy csökkentett adatgyűjtésre (elég lenne 2 vagy legfeljebb három szerző).
3. Feladat teljes megoldása - összeollózás, sablonos szövegek Internetről (vállalva a későbbi esetleges tévedések látványos kivesézését, kritikáját).
Egyik se túl jó, de! a lényeg a jegy.
Erzsébet
Szerintem nem fogunk belehalni a feldatba... Különben meg mire elintéznénk, hogy más feladatot kapjunk, addig már félig kész is lenne...
Amúgy nem fogok semmit nagyon részletezni, csak minimálisan, inkább tele rakom képpel. Mert ugye az nincs megadva hány képet rakhatunk be!!! De Erzsébet 2. alternatíváját egész jó ötletnek tartom! Sztem benne lenne, ha szépen kérjük!
B.
Hmm... Szerintem meg csesszünk ki mi is vele :) csinálja meg mindenki rendesen, de ne minimum oldalszámban, hanem húzzuk szépen, amennyiben lehet. Ha annyira szeret olvasni, akkor intézzük el, hogy legyen mit olvasnia :)
Mért, szerinted különben elolvassa mindet végig?
tipp: www.operaportal.hu
Megjegyzés küldése