1. Kommunikáció ,a tömegkommunikáció fogalma, megvalósulása a mindennapokban. Hogyan manipulál a tömegkommunikáció?
2. TV híradó ,fő elemei, hírek, normák, szereplők, elfogadottság, nézettség, hírösszetétel
3. Vágás-montírozás alapvetései, Társadalmi kérdések, hangsúlyok, rövidítés-csonkolás, montázstechnikák.
4. Rádiótípusok és jellemző műsortípusaik. Kereskedelmi és közszolgálati.
5. Élő és felvett műsor sajátosságok, hátrányok, veszélyek, hasznos tudnivalók. A nyilatkozót segítő stáb szerepe.
6. Reklám (Lapokban, elektronikus médiában. ORTT szerepe. Rejtett, bújtatott reklámok, célközönség, felmérések.)
7. TV-show, szappanopera
8. A reklám, mint kulturális termék. A hatás mechanizmusai. Propaganda. Rejtett utalások. Gyerekek és a reklám.
9. A média és a szocializáció. Elektronikus babysitter. „TV literacy”. A tévényelv megértése. Kár és haszon.
10. Televíziós hírműsorok. A szerkesztőség felépítése. Alapszabályok. Tudósítás, kommentár, hírmagyarázat, interjú. Az infotaitment fogalma.
11. Televíziós személyiség. Szerepek, tulajdonságok. Súgógép. Blue box technika. Élő és/vagy felvett műsor.
12. Szappanoperák szabályai, jellemzői. Szereplők, tér, idő.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése