2010. április 21., szerda

Rádiós és TV-s

Sajtó - és médiaismeretek

1. Kommunikáció ,a tömegkommunikáció fogalma, megvalósulása a mindennapokban. Hogyan manipulál a tömegkommunikáció?

2. TV híradó ,fő elemei, hírek, normák, szereplők, elfogadottság, nézettség, hírösszetétel

3. Vágás-montírozás alapvetései, Társadalmi kérdések, hangsúlyok, rövidítés-csonkolás, montázstechnikák.

4. Rádiótípusok és jellemző műsortípusaik. Kereskedelmi és közszolgálati.

5. Élő és felvett műsor sajátosságok, hátrányok, veszélyek, hasznos tudnivalók. A nyilatkozót segítő stáb szerepe.

6. Reklám (Lapokban, elektronikus médiában. ORTT szerepe. Rejtett, bújtatott reklámok, célközönség, felmérések.)

7. TV-show, szappanopera

8. A reklám, mint kulturális termék. A hatás mechanizmusai. Propaganda. Rejtett utalások. Gyerekek és a reklám.

9. A média és a szocializáció. Elektronikus babysitter. „TV literacy”. A tévényelv megértése. Kár és haszon.

10. Televíziós hírműsorok. A szerkesztőség felépítése. Alapszabályok. Tudósítás, kommentár, hírmagyarázat, interjú. Az infotaitment fogalma.

11. Televíziós személyiség. Szerepek, tulajdonságok. Súgógép. Blue box technika. Élő és/vagy felvett műsor.

12. Szappanoperák szabályai, jellemzői. Szereplők, tér, idő.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése